Losinj

Szelek szárnyán – Horvátország – Tengerikajak-túra

Itthon napsütést és 23-24 fok meleget mondanak húsvétra, az Adriára viszont 16-17 fokot és jó nagy szelet. Na mindegy, januárban ezt még nem tudtuk, amikor a szállást foglaltuk, így hát irány Mali Losinj, a Losin- sziget legtávolabbi kicsi települése.

Péntek hajnalban útra keltünk, előző nap már összepakoltunk mindent. Hajók a tetőcsomagtartón, felszerelés a mikrobuszban, élelmiszer, egyebek összerakva.

Péntek 14 óra körül már a Losinjba tartó kompra vártunk viszonylag hosszasan, mert sikerült rendesen lekésni…, de hát ezt általában így szoktuk.

Erős szél a kikötőben!

Nézegettük az előrejelzéseket, többet is, de egyik sem volt kecsegtető, az elkövetkező négy napban 40-60-as szelek! Hát ez annyira nem tűnt jónak, igazi rodeónak ígérkezik a hétvége.

A Tisza-tó mennyivel közelebb lett volna…De már késő bánat!

Másnap kellemes szellőre ébredtünk, viszonylag barátságos volt a reggel, gyors pakolás, vízre szállás a losinji halászkikötőben, de ahogy mi ébredeztünk, úgy sajnos a szél is!!! Az öböl védett részein repültünk erős hátszélben, gondoltam, visszafelé meglesz ennek még a böjtje…!

Erős hullámzás minden irányból, 30-as szél, erős befújásokkal, igazi tengeri körülmények voltak.

De ezek a tengerikajakok itt érzik magukat igazán itthon! Mi csak a vendégek voltunk.

Délután a szél megerősödött, a kajakozás így rövidre sikerült, de szerencsésen visszaértünk a kikötőbe. Rövid pihenő után túráztunk egy kellemeset a sziget gerincén és a nyílt tenger felőli oldalán.

Itt már tombolt a szél, 1-2méteres hullámok csapkodták a sziklákat, gyönyörű látvány volt, de nem bántuk, hogy fentről nézzük csak, és nem vagyunk a vízen.

Másnap Osor településre vettük az irányt, ez volt az egyetlen szélvédett lehetőségünk a napra, gyors pakolás után eleveztünk az 5km–re lévő kagylótelepig, mert a partvonal mellett viszonylag védve voltunk a széltől. Változatos tagolt partvonal, csipkés mészkősziklák, kristálytiszta tenger! Gyönyörű!

Sajnos hamar eltelt ez a nap is!

Megbeszéltük, hogy másnap korán indulunk haza, hétfőre mondták a legerősebb szelet, ja és szaharai homokot!

Hétfő reggel elértük a 7.30-as kompot, a sziget éppen csak ébredezett, nem volt nagy forgalom, de cserébe a kifelé vezető úton nagyon erős volt a szél, jó darabon elkísért, bár nem integetett utánunk.

Viszlát Kvarner-öböl! Hamarosan újra találkozunk.